ZADAR: Održano Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja Zadarske nadbiskupije

04.07.2024.by Urednik

Treće i posljednje Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja Zadarske nadbiskupije za ovu školsku godinu održano je u ponedjeljak, 1. srpnja, u Samostanu Školskih sestara franjevki u Arbanasima u Zadru.

Stručno vijeće o temi „Izbor i primjena kreativnih metoda i tehnika u osnovnoj i srednjoj školi – Bibliolog“ organiziralo je Županijsko stručno vijeće osnovnih i srednjih škola te Katehetski ured Zadarske nadbiskupije u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje – podružnica Split.

Susret je počeo molitvom koju je pripremila i predvodila Ana Rücker, vjeroučiteljica Osnovne škole Stjepana Radića u Bibinjama. Susret se nastavio analizom rada Županijskog vijeća i izlaganjem o temi ‘Produbljivanje izabranih tema iz kurikuluma katoličkog vjeronauka prema domeni B’ koju su pripremile Marica s. Rita Maržić i Marijana Dellavia, voditeljice Županijskih stručnih vijeća za osnovne i srednje škole u Zadarskoj nadbiskupiji.

S obzirom da u suvremenoj religiozno-pedagoškoj teoriji i praksi ne nedostaje zanimanja za Bibliju kao knjigu Božje riječi, u školskom vjeronauku očekuje se kreativnost i inovativnost u pristupu neiscrpnoj biblijskoj poruci.

Jedan od načina kako zadovoljiti takva očekivanja prikazan je u biblijsko – didaktičkoj radionici o temi: „Izbor i primjena kreativnih metoda i tehnika u osnovnoj i srednjoj školi“. Profesorice Sanja s. Natanaela Radinović i Anita Vuletin vjeroučiteljima su predstavile metodu bibliologa. Bibliolog je metoda interaktivnog tumačenja biblijskih tekstova u skupini, koja stvara prostor za povezivanje osobnog životnog iskustva s biblijskim tekstom.

Začetnik te metode je Peter Pitzele, sjeverno-američki Židov, koji bibliolog shvaća kao „moderni midraš“. Midraš je židovska metoda proučavanja i tumačenja biblijskih tekstova kojom se nastoji otkriti dublji smisao i duh teksta. Uživljavanjem u pojedine biblijske uloge i situacije, u učenicima se probuđuje znatiželja koja ih potiče da zainteresirano traže i otkrivaju poruku biblijskih tekstova kao odgovor na brojna pitanja u konkretnim životnim situacijama.

Za primjer primjene metode uzeta je je prispodoba o milosrdnom Samaritancu, a u zaključku se može navesti da je ta metoda način uspješnog spajanja kreativnog i životnog pristupa biblijskom tekstu, u kojoj svatko svojim osobnim doživljajem i životnim iskustvom iščitava i doživljava biblijski tekst.

Nakon radionice, primjer dobre prakse o vrednovanju prema ishodima predstavila je Anica Galešić, vjeroučiteljica OŠ Smiljevac u Zadru. U svom prikazu istaknula je važnost vrednovanja prema ishodima te odgovarajuće i pravovremeno vođenje bilješki u e-Dnevniku. Prezentirala je ogledni primjer za 5. i 7. razred osnovne škole.

Skup je zaključen zahvalnim euharistijskim slavljem u samostanskoj kapeli koje je predvodio don Ante Sorić, generalni vikar Zadarske nadbiskupije, u zajedništvu s don Gašparom Dodićem, predstojnikom Katehetskog ureda Zadarske nadbiskupije.

„Hvala dobrom Bogu na udijeljenim darovima i na neizmjernoj pažnji koju iskazuje prema nama. Hvala Nadbiskupiji koja nas je prihvatila i poslala naviještati i svjedočiti ljubav prema Učitelju duše, srca, čovjekove nutrine, kojeg smo pozvani svojim primjerom i životom pokazivati i svjedočiti djeci i mladima. Velika zahvala i vjeroučiteljima za radosno, samozatajno i postojano pastoralno djelovanje u školama i župama“, poručio je don Gašpar.

U ime Zadarske nadbiskupije, vikar Sorić zahvalio je vjeroučiteljima za sav trud i doprinos kojeg su tijekom nastavne godine uložili i dali u radu s učenicima u školi, kao i u svojim angažmanima u župnim zajednicama. Nakon uspješnog rada važno je da čovjek i odmori, rekao je don Ante, poželjevši vjeroučiteljima ugodni i blagoslovljeni godišnji odmor, da osnaženi snagom Duha Svetoga budu spremni za naviještanje Riječi Božje u novoj školskoj i vjeronaučnoj godini.

R. Maržić / I. Kapović / M. Dellavia

Foto: Županijsko vijeće vjeroučitelja

Sva prava pridržana © Zadarska nadbiskupija

bt_bb_section_top_section_coverage_image